Saturday, April 4, 2020

บทคัดย่อ Providing Educationally Relevant Occupational and Physical Therapy Services

การให้บริการด้านกิจกรรมบำบัด และบริการทางกายภาพบำบัด ที่เกี่ยวข้องกับการศึกษา
      บริการด้านกิจกรรมบำบัดและกายภาพบำบัดที่เกี่ยวข้องกับการศึกษาในสถานศึกษามีความโดดเด่นด้วยการให้ความสำคัญกับการระบุตัวตนของนักเรียนและการรักษาสำหรับนักเรียนที่ต้องการการเรียนรู้การสนับสนุนด้านพฤติกรรมและการทำงานเพื่อเพิ่มทักษะที่จำเป็นสำหรับนักเรียน ในความเห็นของผู้เขียนได้แบ่งปันมุมมองของพวกเขาเกี่ยวกับการฝึกกิจกรรมบำบัดและกายภาพบำบัดที่เกี่ยวข้องกับการศึกษาและกล่าวถึงประเด็นที่ท้าทายในการทำความเข้าใจธรรมชาติของการบริการที่เกี่ยวข้องกับการศึกษาการพัฒนาชุมชนด้านการศึกษาและการเรียนรู้ของนักเรียน การพิจารณาอายุการใช้งานและการอำนวยความสะดวกให้กับการมีส่วนร่วมของนักเรียน การเรียนรู้ที่เน้นนักเรียนเป็นศูนย์กลาง และอำนวยความสะดวกการมีส่วนร่วมของนักเรียน โดยผู้วิจัยเชื่อว่า นักกิจกรรมบำบัดและนักกายภาพบำบัด มีโอกาสที่จะทำหน้าที่เป็นตัวแทนการเปลี่ยนแปลงในโรงเรียนของเขา โดยการใช้แนวปฏิบัติที่ดีที่สุดที่สนับสนุน หรือรักษานักเรียนที่มีความพิการในการเข้าถึงและมีส่วนร่วมอย่างมีประสิทธิภาพในกิจกรรมของโรงเรียนได้อย่างเท่าเทียมกับนักเรียนปกติ
resource : ERIC 
researcher :  Laverdure, Patricia A.; Rose, Deborah S

Providing Educationally Relevant Occupational and Physical Therapy Services


Laverdure, Patricia A.; Rose, Deborah S.
Physical & Occupational Therapy in Pediatrics, v32 n4 p347-354 Nov 2012
As defined in the Individuals with Disabilities Education Improvement Act, occupational and physical therapists provide services to support students to access, participate, and progress in their educational program within the least restrictive educational environment. Educationally relevant occupational and physical therapy services in school settings is characterized by its unique focus on the early identification of and intervention for students in need of learning, behavioral and functional supports to maximize skills that enable lifestyle sustainability and community participation after high school. In this commentary, the authors share their perspectives on educationally relevant occupational and physical therapy practice and address the challenging issues of understanding the nature of educationally relevant service, developing student-centered education and learning communities, determining need, establishing goals, strategies, and supports, lifespan considerations, and facilitating active student engagement. The authors believe the therapists have an opportunity to serve as change agents in their school districts by implementing best practices that support students with disabilities to access and participate effectively in school activities of choice and to benefit from learning opportunities. (Contains 2 figures.)
Informa Healthcare. Telephone House, 69-77 Paul Street, London, EC2A4LQ, UK. Tel: 800-354-1420; e-mail: healthcare.enquiries@informa.com; Web site: http://informahealthcare.com/action/showJournals

No comments:

Post a Comment

วีดีโอกายภาพบำบัดในเด็ก สุขภาพดีออกแบบได้ จาก youtube channel ของ vichchulada pangatunad

วีดีโอกายภาพบำบัดในเด็ก สุขภาพดีออกแบบได้