ผลของบทบาทผู้นำของผู้บริหารที่ทำงานในศูนย์การศึกษาพิเศษต่อบรรยากาศขององค์กร
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อกำหนดผลกระทบของบทบาทความเป็นผู้นำของผู้บริหารที่ทำงานในโรงเรียนการศึกษาพิเศษต่อบรรยากาศองค์กร
การวิจัยครั้งนี้ดำเนินการโดยใช้เทคนิคกรณีศึกษาซึ่งเป็นวิธีการวิจัยเชิงคุณภาพ
กลุ่มการศึกษาของการวิจัยนี้ประกอบด้วยผู้บริหารสี่คนทั้งชายและหญิงสามคนที่ทำงานในศูนย์การศึกษาพิเศษและการฟื้นฟูสมรรถภาพที่แตกต่างกันสี่แห่ง
เก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้เทคนิคการสัมภาษณ์กึ่งโครงสร้าง
วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา
ขอแนะนำว่าผู้เข้าร่วมส่วนใหญ่จะแสดงคุณสมบัติของบทบาทความเป็นผู้นำที่มีวิสัยทัศน์และสะท้อนข้อมูลไปยังครู
นักเรียน และผู้ปกครอง
resource : ERIC
researcher : Üstün, Ahmet
Effects of the Leadership Roles of Administrators Who Work at Special Education Schools upon Organizational Climate
Üstün, Ahmet
Universal Journal of Educational Research, v5 n3 p504-509 2017
This research aims to determine the effects of the leadership roles of administrators who work at special education schools upon organizational climate. This research has been conducted using the case study technique, which is a kind of qualitative research approach. The study group of this research consists of four administrators including three men and a woman who work in four different special education and rehabilitation centers in Sivas. The data have been collected by semi-structured interview technique. The data have been analyzed by the descriptive analysis technique. It can be suggested that participants mainly display the features of visionary leadership roles and they reflect this to teachers, students and parents.
Descriptors: Leadership Role, Administrator Role, Special Education, Special Schools, Organizational Climate, Case Studies, Qualitative Research, Rehabilitation, Foreign Countries, School Administration, Data Analysis, Leadership Styles, Semi Structured Interviews
Horizon Research Publishing. 506 North Garfield Avenue #210, Alhambra, CA 91801. e-mail: editor@hrpub.org; Web site: http://www.hrpub.org
No comments:
Post a Comment